vrijdag 1 augustus 2014

Roman Holiday - deel 2

Verder met mijn (foto)verslag van ons tripje Rome......
Vrijdagavond trokken we de wijk Trastevere in. Hadden we veel over gehoord. Daar zouden betaalbare eettentjes zijn (al vind ik die in heel Rome) en een hoop gezelligheid. De afstand was iets te ver om te lopen dus er werden buskaartjes gekocht en we gingen op goed geluk bij een halte staan. Wat een mazzel, want na ongeveer een minuutje wachten kwam de bus die we moesten hebben er al aan. Maar waar moet je dan uitstappen?? In ieder geval als we over een brug waren gereden, want Trastevere lag aan de andere kant van de Tiber. Bij de halte waar de bus leegliep, stapten wij ook uit ;-)
En....mijn gevoel voor richting liet me niet in de steek, want we wandelden meteen de goeie kant op!!!
Ik kan niks anders zeggen dan dat dit een hele, leuke gezellige wijk is. Of er iedere avond een markt is weet ik niet, maar die vrijdagavond was er wel ééntje......

Fotogeniek straatje

Leuke markt - merendeel handgemaakte sieraden/byoux

Druipers (klik op de foto dan zie je het...hihi)

Gezellige sfeer (D)

Het was er goed druk en het bleek een hele toer om een eettentje te vinden waar plaats was. Helaas kozen wij het verkeerde uit....of misschien hadden we iets anders moeten nemen van de kaart, maar ik heb er niet lekker gegeten. Kan gebeuren. Gelukkig maakte de ambiance veel goed....heerlijk om er te lopen tussen allerlei nationaliteiten. Zoveel verschillende talen gehoord. En fotokes gemaakt natuurlijk....

Dat zijn wij ;-)
 
Wandje met nepvlinders (D)

En wat een bof.......aan het einde van de markt kwamen we een fruitkraam tegen dus ik heb alsnog mijn buik vol kunnen eten.......

(D)

De terugreis verliep niet zo vlot. We snapten niks van de infobordjes bij de haltes. Pakten een bus, stapten na 2 haltes weer uit en namen een andere bus. Maar dat maakte allemaal niet uit, want het was nog steeds heerlijk buiten. Uiteindelijk kwamen we toch aan op Termini en wandelden het laatste stukje naar ons hotel.
Wordt vervolgd.......

Voor deel 1 klik hier




3 opmerkingen:

  1. Gezellig, behalve dan heel jammer van het niet lekker eten...goed dat je zo'n fruitstalletje tegen kwam dat smaakt altijd!

    zou iets voor mij zijn met de bus terug, ik zou helemaal verkeerd uitkomen en waarschijnlijk ver van het hotel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan wel zien dat jullie hebben genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trastevere ligt inderdaad net te ver om er vanaf Termini naar toe te wandelen maar je snapt nu waarom ik geen buskaartjes gekocht heb. Het schijnt heel simpel te zijn, maar daarvoor moet ik gewoon nog een keer terug (mooie smoes haha).

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...