zaterdag 11 januari 2014

Tien jaar naar uitgekeken!!!

Eindelijk, eindelijk, na 10 jaar wachten de herkansing van een 'mijlpaal'-verjaardag. Klinkt misschien een beetje vreemd voor de meeste van jullie, maar voor mij was dit heeeeel erg belangrijk.
De uitdrukking 'het leven begint bij 40' ging voor mij 10 jaar geleden namelijk niet op. Mijn leven stond toen een beetje stil en startte tergend langzaam weer op na 8 weken ziekenhuis. Dat is allemaal terug te lezen op mijn andere blog, About Sjonke

Dit jaar vierde ik, op 10 januari, mijn 50e verjaardag. Ik heb werkelijk heel de dag lopen glunderen en glimmen. En mijn dierbaren hebben me echt weten te verrassen. Ten eerste met een heuse Sarah-pop. Zoals ik mijn kinderen ken, had ik eigenlijk niet verwacht dat ze het voor elkaar zouden krijgen. Maar oudste zoon nam het heft in handen, zocht contact met mijn creatieve 'zussie'-vriendin Natasja en kocht de materialen. Hij heeft zelfs kleren uit mijn kast geplukt en dat heb ik helemaal niet in de gaten gehad. Terwijl ik het normaal altijd doorheb als er iemand aan mijn spullen heeft gezeten. Mijn dochter heeft samen met Natasja een prachtige pop in elkaar geknutseld en de jongens hebben die 's nachts opgehaald (moest wel heel laat, want ik ben een nachtbraker en de jongens slapen liever uit dan heel vroeg een Sarah ophalen)
Dus toen ik 's ochtends beneden kwam en eerst gefeliciteerd werd door mijn man, trok hij de gordijnen open en kwam verrassing nummer 1 tevoorschijn......


Omdat ik taarten bij Hema had besteld en ik meteen ook wat lekkers op mijn werk wilde afgeven, ging ik met mijn man mee richting stad. Helaas lukte het me niet om ongezien de lekkernijen in het keukentje te zetten, want ik moest ook mijn verlofaanvraag voor de zomervakantie inleveren. Van alle kanten werd ik bestormd door collega's die mij feliciteerden en......stiekem genoot ik enorm van deze aandacht ;-)

's Middags werd ik door man en kinderen getrakteerd op een overheerlijke lunch. Voordat ik mijn bordje met garnalenkroketjes voor mijn neus kreeg, kwam verrassing nummer 2, van manlief Peter deze keer........


Ik, die nog nooit heeft gevlogen, krijg een rondvlucht in een klein vliegtuigje!! Ik heb altijd heel stoer geroepen dat ik dat wel een mooi cadeau voor mijn 50e verjaardag zou vinden. Be careful what you wish for, want het gaat nu echt gebeuren. Sjonke gaat de lucht in. Alleen jammer dat het vliegtuigje niet groot genoeg is voor ons vijven........ Maar als dat vliegen mij bevalt gaan we gewoon een keer gezellig met 'the plane' naar Berlijn, Praag, Barcelona of Rome (wishlist)


Verrassing nummer 3 was dat mijn pa zich goed genoeg voelde om op mijn verjaardag te komen. Vorig jaar lag hij op mijn verjaardag in het ziekenhuis. En met zijn laatste opname en revalidatie (van oktober tot en met december) nog in mijn achterhoofd, kon het twee kanten opgaan. Of wij met de taart naar hun, of ik haalde pa en ma op om naar mij te gaan.......


Gelukkig het laatste. Zien jullie het ook, dat ik heel erg op mijn pa lijk. Vooral op deze foto. Ik heb gewoon dezelfde neus. Had eigenlijk liever de neus van mijn ma gehad....is niet zo groot......

Vergeet ik bijna het cadeau dat ik van mijn kinderen kreeg te laten zien. Van de iphone die ik van pa en ma kreeg heb ik nog niet eens een foto gemaakt.......da's de leeftijd denk ik....lol......


De pot staat inmiddels op zijn plekje voor het raam en de iphone is al in gebruik ;-)

De avond had ik zelf gepland. Niks spectaculairs, want daar hou ik helemaal niet van. Gewoon een gezellige avond met mijn vriendinnen. Ik heb genoten en kijk terug op een fantastisch mooie, warme (en laat de zon nu ook heel de dag geschenen te hebben), liefdevolle 50e verjaardag. Eentje met een gouden randje!!!!


Ik ben gezegend met al deze lieve mensen om mijn heen. Bedankt allemaal voor deze geweldig dag xxx

17 opmerkingen:

  1. Van HARTE gefeliciteerd met je 50e verjaardag!!! Na zo'n heftige periode tien jaar geleden besef je maar al te goed dat je heel blij mag zijn wanneer je je zegeningen mag tellen. En dat waren er op je verjaardag een heleboel. Geweldig dat je zo genoten hebt!!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk voor je dat je er zo dubbel en dik ervan genoten hebt..nogmaals gefeliciteerd..:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk meis. Ik gun het je zó.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat mooi dat je vader bij kon komen. Je bent super verwend, ik ben benieuwd hoe het vliegen je bevalt. Dat gaat vast goed komen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk en blij blog .Gefeliciteerd meid en wat een prachtig getal dat 50..Geweldig dat je zo genoten hebt en yep je lijkt op je Pa
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk die rondvlucht, ook een echte surprise! En nu nog lekker lang naglimmen tussen de blommen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk...een dag om nooit te vergeten lieverd.....x van mij...enne nog gefeliciteerd hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat klinkt dit als een heerlijke mijlpijl in je leven, alsnog ook namens mij van harte gefeliciteerd met je vijftigste verjaardag en nog heel veel jaartjes erbij gewenst xxx
    Je lijkt inderdaad heel erg op je vader :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoera voor jou! Wat heerlijk dat je nu, op je 50-e, wél kunt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit feestje heeft volgens mij héél veel goed gemaakt en jouw leven begint dus duidelijk bij 50. Geniet lekker na!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd hoor! Ik moet zeggen dat je er nog niet uit ziet als iemand van 50! Was oprecht verbaasd:)

    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Marion,
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat een fantastische dag heb je gehad en het was je gegund!
    En ik kan alleen maar zeggen dat het alleen maar mooier wordt!
    Fijn dat je ouders erbij konden zijn!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had je al op FB gefeliciteerd maar nogmaals van harte proficiat, Marion! Zo te lezen en te zien heb je een heeerlijke dag gehad! Enne 50......zou je echt niet zeggen!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 'k zie dat ik deze post had gemist maar je verjaardag niet ;-)
    Gelukkig was ik via FB wel in de gelegenheid je op deze bijzondere dag te feliciteren.
    Mooie foto's! en je lijkt idd als twee druppels water op je paps.
    Alvast een fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Genoten van je post over je 50 ste verjaardag vanalsnog proficiat ,wat een leuke dag kende je en zo een leuke verrassingen en kado's ,volgend jaar mijn beurt ..dan word ik ook 50 DE mijlpaal groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...