maandag 11 maart 2013

Gezwicht.

Wat me nu toch is overkomen!! Ik heb me zomaar laten verleiden tot het kopen van een 'dieet-boek'. Nooit eerder heb ik geld uitgegeven aan een boek over de nieuwste afslankmethode. Geen Montignac of Sonja Bakker boek in huis. Sterker nog......ik heb zelfs nog nooit zo'n soort boek van de bieb meegenomen en ik werk daar nota bene. Maar nu ben ik dan toch gezwicht. De titel alleen al sprak mij aan. En voordat ik het boek kocht, had ik op internet het eerste hoofdstuk gelezen en ik kon mij daar wel in vinden eigenlijk. Dus.....nu ben ik de trotse eigenaar van een dieetboek en ik wil niet eens lijnen. Ben wel een paar kilootjes te zwaar maar die neem ik voor lief. Dat komt omdat ik enorme vreetbuien krijg zodra het woord 'lijnen' in mijn hoofd zit. Daarom doe ik er (nog) niet aan mee. Maar zeg nooit nooit natuurlijk, want wat niet is kan nog komen. Wat is nu die titel die mij zo aan sprak?? Komt ie:



Zie je die kleine lettertjes......Elke dag chocolade, 12 kilo eraf. Dat geloof ik niet echt hoor. Ik eet  iedere dag chocolade (op dit moment zijn bokkepootjes favoriet, want dat dunne diplaagje aan de buitenkantjes is net genoeg voor mijn dagelijkse behoefte), maar ben nog geen gram afgevallen. Komt waarschijnlijk omdat ik vaker dan 1 keer op een dag de koekjestrommel openmaak....oeps.

Nu is een groot deel van hoe zwaar we zijn genetisch bepaald. De één heeft geluk en kan eten zonder aan te komen en de ander....tja.....heeft dat geluk niet. Wat mij vooral fascineerde was de link die gemaakt werd naar onze slanke medemens die heus niet altijd op een houtje zit te bijten. Op een verjaardag gewoon een toastje brie neemt en een wijntje drinkt. Slanke mensen eten wat ze willen, ze eten alleen niet te veel. En dat is een heel belangrijk gegeven.

Als ik mezelf alles wat ik lekker vind zou ontzeggen, word ik diep ongelukkig. Het boek schrijft juist voor dat je moet genieten. Word bewust van wat je eet, straf jezelf niet af als je een keertje zondigt en geniet van je eten. Eet alleen niet te veel. Ik ga nog steeds niet lijnen, maar dit boek is gewoon een leuke eyeopener met tips waar je wat aan hebt. Lekker leesvoer ;-)

11 opmerkingen:

  1. Kijk dat vind ik nou eens leuk dar soort tips, zou ook een boek voor mij zijn. Ik heb wel eens gedieet, maar met een schildklierprobleem ben ik er maar weer mee gestopt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit boek had ik ook gezien en vooral dat van die chocolade sprak mij aan :-)! Ik ben benieuwd of je over een paar maanden toch een paar kilo's kwijt bent geraakt.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het voor heel veel mensen die van chocolade houden een goed boek is, Ha Ha. Ik mag geen chocolade, maar ik hoef gelukkig ook niet op dieet. Ha Ha.
    Fijne week groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er gaat een totaal nieuwe wereld voor me open sinds ik een streep door suiker heb gezet ... met vooral nog altijd heel veel lekkere dingen en die chocola (waar ik niet vanaf kon blijven), die mis ik niet eens, gek hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb ook al meerdere malen gelijnd in mijn leven.. soms gaat de knop ineens om en lukt het ook nog.. en andere keren helemaal niet.. dit boek lijkt me wel wat!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Marion....dit boek lijkt mij heel interessant en vooral de kleine lettertjes.....want dat is mijn probleem....haha....
    lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn oog viel ook gelijk op die chocolade haha....ben er dol op, maar ik verdiep mij de laatste tijd in boeken over eten zonder suiker, meer voor mijn gezondheid alhoewel veel kilo's minder hier ook geen onnodige luxe zijn (zucht)
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een heel mooi boek:) maar dan in de kast alhoewel hier ook nodig wat af moet...ach ja de leeftijd:)
    Tips zijn welkom, dus alle ideetjes die je bevallen mag je met ons delen...

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelijnd heb ik nooit hoeven te doen, maar genetisch wordt er veel bepaald. Hartkwalen is eigen aan onze familie en dus is het opletten geblazen met al dat lekkers dat veel calorieën en vetten bevat dus niet echt gelijnd maar toch ook weer niet eten wat en zoveel ik wil.

    Gezonde tipjes zijn dus voor mij altijd welkom.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja dat is wel wat he een dieet met chocola;)
    Ik ken het boek wel maar vond er niet zoveel nieuws in staan, eigenlijk kun jenalles zelf ook wel bedenken alleen het volhouden is moeilijk.
    Hier mogen er ook wel wat kilootjes af, maar ik word ook niet blij van een dieet hoor (wie wel)

    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...