vrijdag 3 augustus 2012

Mijn multifunctionele tuin

Het éne moment is mijn tuintje een fietswerkplaats. Het volgende moment een wasserette. Nou ja, mijn wasmachine staat gewoon binnen hoor. Maar drogen en strijken kan prima in de tuin.....


Even terug naar donderdag.....
Ik was een beetje ongedurig. Oudste zoon was die ochtend met zijn vrienden aan de lange terugreis vanuit Lloret de Mar begonnen. Tegen 2 uur kreeg ik een sms dat ze stilstonden bij Parijs (Gewoon druk, geen panne gelukkig). Zo dichtbij al!! Om de tijd door te komen wilde ik iets gaan doen. Gaan wandelen in mijn eentje wat nogal saai en doelloos is of een bakkie doen bij mijn overbuurvrouw Miranda. Gezellig maar te stil zitten. Waarom niet combineren?? Ik belde aan en vroeg Miranda of ze zin had om mee naar de stad te wandelen en daar een terrasje te pakken. Had ze wel zin in. Was reuze gezellig. Ook al wonen we vlak bij elkaar, we spreken elkaar niet zo heel vaak. Heerlijk bijgekletst en de middag vloog voorbij.

Manlief had zijn tanden in de twee fietsen gezet (vorige blog!!). Hij heeft ze allebei opgeknapt en nu staat er eentje te koop op MP. Is al 45 euro op geboden. Wat een giller! Jullie weten allemaal wat die fietsen ons gekost hebben. Of we dit geld er daadwerkelijk voor krijgen is even afwachten. Men moet de fiets natuurlijk eerst in het echt bekijken, maar hij is in ieder geval grondig nagekeken, opgelapt en opgepoetst.

Donderdag rond half 7 kwam de vakantieganger binnenrollen. Uiteraard met een koffer vol wasgoed. Man, oh man, wat een verschil met zijn zus vorige week. De draagt strapless niemendalletjes (dè hit, deze zomer) en luchtige fladderjurkjes. Ik kreeg er amper een machine mee vol. Die vakantiewas had ik in no-time weggewerkt. Rechts kun je het verschil in shorts zien......


Meneertje had echter AL zijn t-shirts gedragen....zucht. Ik heb meteen een licht bonte was gedraaid. Vandaar dat ik vrijdag mijn strijkplank in de tuin plantte en deze geen wortel liet schieten. Het zonnetje scheen en mijn strijkbout had vleugels. Da's het nuttige met het aangename combineren. Het buiten leven bevalt prima. Helaas zijn de voorspellingen voor de komende dagen minder rooskleurig. 't Is gedaan met het èchte vakantiegevoel in mijn eigenste, van alle gemakken voorziene vakantiewoning.
Ach ja, met een beetje fantasie en mijn inklapbare zonnehemel transformeer ik mijn huisje in een handomdraai in mijn persoonlijke zonnestudio.........

5 opmerkingen:

  1. Ik verbaas mij erover dat je dochter zo weinig was mee naar huis bracht! Onze oudste dochter was een extra weekje in Frankrijk gebleven en je wil niet weten wat er bij thuiskomst uit haar koffer kwam (en dat terwijl wij zelf ook al een deel mee naar huis genomen hadden)!

    Je man kan wel een fietsenhandeltje opzetten, het verdient er toch dik op ;)!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verbaas me thuis al altijd over de hoeveelheden was .....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je productief geweest zeg. Alles zo vlug aan de kant! Erg hé als je kinderen onderweg zijn met de wagen en dan van zover. Ik ben ook steeds verschrikkelijk ongerust. Morgenavond vertrekt ons Tine met de auto naar de Verdont. Ik zal blij zijn als ik hoor dat ze zijn aangekomen.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk ook altijd dat het wel mee valt met de was die uit de vakantietassen komt ... tot het uitgesorteerd is en de wasmachine (en ik) gelijk weer overuren maken. Dat heb ik dan dit jaar dus even niet gemist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moederhart zal opgelucht zijn dat beide kinderen weer heelhuids zijn thuisgekomen.
    En het mooie weer is nog niet over hoor. Volgende week komen er weer dagen van 25 graden.
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...