dinsdag 25 oktober 2011

High Tea

Yes, vandaag was het zover. Een High Tea met Carla en Mariëtte. We kennen elkaar al heel erg lang. Carla ken ik van de lagere school en het buiten spelen en Mariëtte van de middelbare school (onze moeders lagen naast elkaar in het ziekenhuis toen wij geboren zijn dus eigenlijk ken ik haar al mijn hele leven). Er worden altijd veel herinneringen opgehaald als we bij elkaar zijn. Alhoewel, vandaag iets minder. Het ging meer over recente gebeurtenissen. Alle leed èn leuke dingen werden besproken onder het genot van zoetigheden en hartige hapjes. De High Tea was goed, maar eerlijk is eerlijk, de High Tea van een paar jaar geleden, met twee andere vriendinnen, vond ik beter verzorgd. Was in een ander restaurant.....

We hebben evenzogoed genoten en de hapjes waren heus niet verkeerd. Twee soorten sandwiches, muffins en zoete sandwiches, 3 soorten warme bladerdeeghapjes (volgens de site crolines) en chocoladetruffels, Belgische pralines en amaretti-koekjes (wij dachten eerst dat het pepernoten waren....hihi) En onbeperkt thee. Het hete water werd helaas niet in een theepot geserveerd, maar in een isoleerkan. Aan het eind van de 2 uur zat ik bommetje vol en heb ik mijn warme maaltijd voor een keertje overgeslagen.
Het leuke was dat er een kortingsbon in de R'daalse Bode stond zodat we voor een zeer schappelijk prijsje van al deze lekkernijen hebben kunnen genieten.

Natuurlijk was mijn camera mee. Eén van de serveersters maakte een foto van ons drietjes (vlnr Carla, Mariëtte en ik) Ik heb er een smakelijke collage van gemaakt..........


Ook even de foto's van een paar jaar geleden opgeduikeld van die andere High Tea. Toen was ik te laat met foto's maken, want 1 gang hadden we al op en ik me niet meer herinneren wat dat was.......


Het is de bedoeling dat ik nog een keertje ga High Tea-en met vriendin Wicky. Gelukkig heb ik nog een kortingsbon achter de hand ;-)))

16 opmerkingen:

  1. Wat gezellig Marion, lijkt me zo leuk om met elkaar te genieten, vooral als jullie moeders naast elkaar lagen.
    Het ziet er lekker uit.... maar het is waar een high tea kan erg verschillen.

    Op naar de volgende!!!! Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er heerlijk uit, al heb ik liever hartige hapjes. Leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er allemaal heerlijk uit.
    Gezellig met je vriendinnen een High Tea.
    Ik heb het aan het begin van het jaar gedaan met mijn zus bij Intratuin. Dat was ook heel erg lekker en leuk om dit te combineren met het winkelen.
    Mooie collage heb je gemaakt.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij boft maar met al die kortingsbonnen ;-)...het ziet er heerlijk uit!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij kregen laatst na een high tea een bitter garnituur we hadden gelijk zin in wijn.....heel vreemd wel lekker en oh zo gezellig...het is overal anders....in Barneveld kun je heerlijk high teaen bij de espeterhoeve...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat ziet er heel gezellig uit en zo leuk om dat met vriendinnen te doen!
    vorige week heb ik ook een high tea gedaan bij Teatime echt engels is het daar, de bediening loopt in oud engels kledij en ze hebben engels servies, zo leuk! hadden jullie geen scones? oh die zijn ook zo lekker:))
    ook wel weer leuk dat ieder het zo op zijn eigen manier doet.

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zal supergezellig geweest zijn! heel leuk om dit met vriendinnen te doen en van te genieten!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is zo'n High Tea met gezellige meiden toch een FEEST!!!!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heel gezellig uit, heerlijk zo'n hightea en dan met je vriendinnen. Super leuk ideetje en lekker genieten.

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er lekker uit en wat een leuk idee samen met een paar vriendinnen.....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, de ene hightea is de andere niet. Maar met goed gezelschap is het altijd oké!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig je camera was mee ;-) Dacht help je ff onthouden hihi
    Dat ziet er uit als een zeer smakelijke, gezellige en geslaagde middag. Héérlijk zo'n middag waarin alles even weer de revue kan passeren !!!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk dit is niet goed voor mij, zeker niet in de periode van lijnen. Er moeten wat kilootjes af en dan kijk ik naar deze overheerlijke high tea.

    HG
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hè gezellig...leuke verhalen ophalen van vroeger en heerlijk snullen van al dat lekkers!
    Wat een leuke foto van jullie.
    geniet maar lekker na,

    liefs,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, dat ziet er allemaal heel lekker uit!!

    Wel leuk na al die jaren, dat jullie geregeld nog eens samen komen...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...