zondag 28 augustus 2011

Living the good life.

Het voetbalseizoen is weer begonnen. De sportmannen kunnen zich weer uit gaan leven op de groene velden. Spelen met een balletje en dromen over wat had kunnen zijn als ze talent hadden gehad. Al hebben ze nooit die glanzende profcarrière gehaald, het 'magische' voetbalspel blijft trekken en iedere zondag hijsen ze zich in hun voetbaltenue en gaan voor de winst. Een schitterende voorzet, die mooie goal of juist de perfecte verdediging die de tegenstander ervan weerhoudt een doelpunt te scoren. Gepassioneerde amateurs zijn het.

Mijn man is er ook zo één al zijn zijn spelende jaren allang voorbij. Meniscus en kruisbanden konden het zelfs op amateurniveau niet aan, dus hij moest zijn hobby aanpassen. Sinds hij niet meer zelf speelt, is hij leider van een elftal en vorig jaar heeft hij zijn scheidsrechterspapieren gehaald. Hij floot al jaren wedstrijden, maar nu is hij officieel gecertificeerd (of gediplomeerd, whatever).

Jaren terug vond ik het niet zo leuk dat hij iedere zondag op 'het veld' stond en er ook nog eens een derde helft in de kantine aan vast plakte. Mijn zondagen waren vaak saai. Toen de kids klein waren, was zondag de vaste knutseldag. Er werd geknipt, gelijmd, gekleid en gekleurd met af een toe McDonalds als bonus. Er op uit trekken vond ik nooit zo leuk....overal gezinnen en ik als 'voetbalvrouw' in mijn eentje. Toen de kinderen groter werden, werd het voor mij lastiger om mijn draai te vinden. Ik kon geen vriendinnen lastig vallen, want die hadden hun man gewoon thuis en gingen samen fietsen en naar de bios en......nou ja, vul maar in.....

Tegenwoordig heb ik minder moeite met de zondagen. Mijn goeie vriendin W. trekt er ook graag eventjes op uit op zondag. Haar man is juist altijd thuis (afgekeurd voor werk) en haar kids zijn eveneens op een leeftijd dat ze ma niet meer zo nodig hebben. Heel vaak gaan we een stuk lopen in de natuur of juist richting stad. Bij dat laatste pikken we gezellig een terrasje. Ligt er aan hoeveel tijd we hebben en of er thuis nog was weggewerkt moet worden ;-) Een rommelmarkt in een buurthuis is ook favoriet. Daar heb ik het al vaker over gehad. Vandaag was het koopzondag en trokken we naar de stad. Op de fiets deze keer. Kortingsbonnen van L.a P.lace gingen mee, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Na wat geren (lees: geslenter) van de éne na de andere winkel (ik scoorde nog een leuk vestje bij Didi), kwamen we voorbij een chinees met lunchbuffet. Ook lekker dus hebben we vanmiddag onze warme maaltijd al genuttigd. Ik kan er weer tegen, deze zondag. En voor volgende week.....verzinnen we weer iets anders......


9 opmerkingen:

  1. Mijn man geeft niets om voetbal, ben ik toch wel blij om ;-)
    Jullie hebben jezelf lekker verwend vandaag, groot gelijk!!

    Fijne zondagavond!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja dat voetbal.Vanaf dat zoon 0ng 7 jaar was het voetballen .Alleen dan wel op zaterdag en twee keer per week trainen .Ik vond het zo leuk om mee te gaan en te kijken,manlief is leider trainer en grensrechter geweest .Toen zoon groter werd was het niet leuk meer .schelden en een keihard spel bleghhh Gelukkig is mijn man geen voetbal gek ,ook nu hier thuis niet.Gelukkig kun jij je zondagen gezellig invullen nu .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaren geleden had manlief een seizoenkaart en was hij regelmatig naar wedstrijden toe. Dat vond ik toen ook niet zo handig, want de kids waren toen nog klein dus een rustige zondagmiddag was het daardoor niet. Ik snap dus precies wat je bedoelt, maar gelukkig heb je er zelf een invulling aan gegeven!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik je verhaal lees dan herken ik heel veel uit mijn vorige leven maar met mr H bof ik want die heeft dus niet maar dan ook niets met voetbal, lucky me!

    Fijn dat je er een handvat voor gevonden hebt Marion. Want dat is het allerbelangrijkste dat je jezelf gelukkig maakt.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan. Lekker jezelf verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier bijna hetzelfde probleem alleen dat manlief niet de groene mat opzoekt maar
    de waterkant hopend op die ene grote
    karper of snoek meestal vermaak ik me
    wel maar soms wil je ook wel eens iets
    samen doen dan trek ik ff aan de bel

    Gr. Gerd@

    ps je lunch zag er heerlijk uit hoor ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier draait het als het aan puberzoon ligt, ook allemaal om voetbal, gelukkig (nog) niet op zondagen maar de zaterdagen en hoewel huisbakker of ik trouw meegaan, houdt het daar wel op en hebben we (gelukkig) maar één voetbalfan in huis ... super dat jij toch een draai aan je zondagen weet te geven en geniet! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier draait 't 's zondags gelukkig overdag niet om voetbal (wel 's avonds natuurlijk, dan wordt alles gevolgd op tv ...), maar wel 's zaterdags om volleybal. En dan ga ik gezellig mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijne man geeft niks om voetbal.
    Hij is alleen begeleider van het G-team (kinderen met een beperking) waar onze zoon in speelt. Elke zondagochtend is het hier wielrennen :-) !!! Maarre dan is ie rond 12.00 uur weer thuis en zit ik meestal nog met de kids aan een verlaat ontbijt hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...