maandag 23 mei 2011

BIG BROTHER........

....is watching you...AND GETTING CLOSER. Dat is mij afgelopen week wel duidelijk geworden.
Hier een verhaaltje dat je toch aan het denken zet....

Afgelopen vrijdagavond ging onze huistelefoon. Het liep al tegen elven dus ik schrok er even van. Ik nam op, zei mijn naam, maar kreeg geen respons. Op de achtergrond waren cafégeluiden te horen. Jeweetwel, muziek en een hoop geroezemoes. Ik vond het vreemd. Beide zoons waren de hort op, maar het nummer was niet van één van hen. Die zijn voorgeprogrammeerd. Als zij bellen zie ik meteen hun naam. Ik dacht nog dat misschien 1 van de vrienden van jongste zoon lollig wilde doen. Terugbellen vertik ik, want als het een grap zou zijn, zouden ze er alleen maar meer lol om hebben.

Een uur later ging de telefoon alweer. Het was hetzelfde nummer. Deze keer zei ik niet mijn naam, maar nam op met 'hallo'. Vreemd.... ik kreeg weer geen antwoord, maar ik hoorde geluiden alsof iemand aan het fietsen was??!!

Inmiddels was oudste zoon thuis gekomen en ik vroeg hem of hij het nummer herkende. Nee dus.
Hij gaf zijn ma even een lesje in hoe je dat oplost. Je zoekt gewoon het nummer op via Google en als het ergens geregistreerd staat heb je in no-time een naam te pakken. Nou ja zeg....
En wat denk je......het was een bekende. Iemand die in het elftal van mijn man voetbalt. Waarschijnlijk heeft hij, zonder dat hij het zelf in de gaten had, de nummerherhaling van zijn telefoon geactiveerd.

Nu het vreemde aan dit verhaal. Google wist mij zelfs te vertellen dat het telefoonnummer  in een Word-document op onze eigen computer stond. Als dat geen Big Brother is.
Iedereen weet nu onderhand dat Google alle zoekopdrachten die je invoert onthoudt, maar dat ze zelfs binnen kunnen kijken in je eigenste documentjes, da's nieuw voor mij!!!!!

Ik heb eigenlijk liever een paar beschermengeltjes die over mijn schouder meekijken dan die akelige Big Brother.........

15 opmerkingen:

  1. Wel een heel erg Big Brother idee dat google zelfs in je eigen documenten een kijkje kan nemen, bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah, dat meen je toch niet...ik kan het me niet voorstellen zeg... Wel weet ik dat google slimmer is dan we denken, maar dit???
    Ik heb vorige week een paar zomerjurkjes bestelt en nu kom ik overal google ad's tegen met vero moda jurkjes, zelfs de jurkjes die ik al besteld heb...haha. Ik word er zo moe van soms..
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee dit had ik niet verwacht dat het zover zou gaan. Wel inderdaad zoals Renny schrijft, dat je overal google add's tegenkomt wanneer je iets in een webwinkel heb bekeken.

    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar hé....

    (ps ik heb gereageerd op de huisjes)

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bah dat geeft dan toch wel een heel vervelend gevoel.Waar blijft onze privacy.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet dat je heel veel van je zelf terug kan vinden op het www. Heb het zelf ook al eens ervaren. Maar om zoveel mogelijk met plezier op het net rond te surfen probeer ik er maar niet teveel aan te denken en er niet al te veel persoonsgevoelige dingen op te zetten.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groet, mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een akelig idee dit Marion, kippevel! Doe mij ook maar liever een engeltje :-) Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja ...that's life meiden......gewoon niet over nadenken en met plezier verder leven.....het is een rare wereld maar wel leuk toch ???....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is het weer het enge van internet,helaas,.......!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier hou ik ook niet van, wat ik privé wil houden hoeft toch niet door iedereen gelezen te kunnen worden!!! Dus mocht je een beschermengel over hebben, stuur maar door....

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eng hè ... Maar wat dacht je van surf- en bloggedrag: dat staat allemaal fijn geregistreerd bij blogger. Dat mogen ze - vinden ze - want ze laten je toch ook gratis gebruik maken van blogspot ...... Overal word je in de gaten gehouden, je staat zelf al 'in beeld' als je vóór de kassa van de supermarkt in de rij staat, dus nooit meer ergens (voorzichtig) in de neus peuteren .... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Best wel maar ja OOK weer het internet he, er blijft weinig geheim zeg maar. Dus ik kijk zelf wel een beetje uit wat ik waar plaats, geen volledige namen op mn blog, en mn Hyves alleen zichtbaar voor vrienden etc etc.

    IK word regelmatig gebeld door een PRIVE nummer. HEEL regelmatig en ik weet dat het een bekende is want ik heb een geheim nummer. En dan word er niks gezegd, soms wat gesuis en dan tuut tuut tuut. Heb wel eens gedacht neem de tel. niet meer op als er PRIVE staat, maar ja...dat doe je ook niet want stel je voor dat het iemand is die je wel nodig hebt ofzo. En prive is gewoon of een geheim nr. of iemand die zn nummer voor mij onzichtbaar maakt. HEEL vervelend vind ik dat, heb zelf wel een idee wie het is, maar ja....bewijs he.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja Marion, Big Brother wie het ook is, kijkt mee..via je telefoon, je computer,bewakingscamera's...
    Ik bewerk mijn foto's in Picasa, deze scant al je foto's kijkt in al je bestanden en scant zelfs alle gezichten die hij tegenkomt, totdat ik merkte dat ik duidelijk aan moest geven welke mappen ik niet wilde laten scannen...voordat ik het wist zat mijn heel bestand op internet..Dus Picasa verwijdert en eest maar alles zorgvuldig nagekeken...ik ben wel iets voorzichtiger geworden, ik hou ook niet zo van deze vorm van meekijken, afkijen was vroeger toch al verboden:))

    Lieve groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gatver,lekker meekijken
    Wist niet dat dat kon
    Ik ga straks ook eens googelen
    Je schrikt je lam als zo laat de telefoon gaat,brrr en dan ook nog zoiets

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...