woensdag 27 april 2011

Groene foto's




Dat is de titel van het blogje dat ik speciaal voor het BibliotheekVANnU-blog heb geschreven. En ja...daar werk ik dus, bij bibliotheek VANnU. Al heeeeeeel erg lang. Als snotneusje begonnen op 1 december 1981, 1 maand voor mijn 18e verjaardag. Ik ben er als het ware opgegroeid en door de jaren heen is het werk zo veranderd dat het lijkt of ik aan mijn 5e baantje bezig ben. Never a dull moment!!!

Terug naar het blogje. Vorig jaar is onze bieb begonnen met een informele, informatieve blog voor o.a. onze leden (natuurlijk ook voor andere geïnteresseerden). Een aantal collega's werden benaderd om voor deze blog te  gaan schrijven, waaronder ook ik. Ik heb toen de boot afgehouden. Zag het niet zo zitten om 'verplicht' te bloggen. Dacht dat ik ook niks biebgerelateerds te vertellen had.
Tot vorige week......

Toen werd ik weer gevraagd door onze projectmanager digitale media. Zij las soms mijn blogjes op Hyves en op dit blog en zei dat ik dat best zou kunnen. Na wat over en weer gepraat over wat precies de bedoeling was, zei ik dat ik het een keer zou proberen. Met de waarschuwing dat mijn blogs nooit meer zullen zijn dan 'hapklare brokjes' en ik niet kon garanderen dat ik regelmatig met een verhaaltje op de proppen zou komen. Was allemaal goed....

Gelukkig had ik een onderwerp om mijn werkgerelateerde vaardigheden (ahum) op uit te proberen. Mijn digitale camera is kapot en in mijn zoektocht naar informatie kwam ik bij mijn eigenste bieb terecht. Blogvoer dus. Ik schreef, mailde het naar haar en zij plaatste het...........
En ik moet eerlijk bekennen dat ik best wel een beetje trots ben dat mijn blogje geplaatst is.
Een eerder blogje van Hyves, over mijn vreselijke kerstboom  is ook op het VANnU-blog verschenen (klik), maar 'Groene foto's' is speciaal voor dit blog geschreven en dat is toch net effe anders.......

10 opmerkingen:

  1. Ooit, héél lang geleden, twijfelde ik tussen een opleiding aan de PedAc of de BDA. Het werd toen de eerste. Beide opleidingen lagen veilig in de woonplaats waar ik toen woonde, dus ik hoefde niet op kamers. Dat leek me maar niks ... De bieb waar ik lid van ben heeft geen groene maar oranje accenten (en muren en plafond), net alsof alles eeuwig in de grondverf zit ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent breed inzetbaar...hyves, je eigen blog en nu ook de bieb blog :-)! En volgens mij heeft de bieb er heel goed aan gedaan om jou als gastredacteur in te zetten...!! En heerlijk dat je het er al zo lang naar je zin hebt, wat wil je nog meer!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk!! en dat gaat vast en zeker een succes worden:))

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, Marion! en zolang je het zelf leuk vind is het goed! ik lees graag jou stukjes op je blog, je hebt een leuke schrijfstijl "jip en janneke" of hapklare brokjes zoals je het noemt, liever kort dan zo'n ellelang gezeur, hoor ;-))

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om dit zo over jouw te lezen en je doet het met plezier dat is duidelijk. Aan jouw hebben ze een goeie dat is zeker.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En door een paar collega's laten lezen:-) Heerlijk stukje Marion, je hebt talent!
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je er zoveel plezier in hebt in het bloggen.En wow je werkt daar al een flinke tijd en nog altijd naar je zin ,dat hoor je niet vaak.Ik heb je blogjes natuurlijk gelezen en ze zijn leuk hoor ,maar dat is jou wel toevetrouwd
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hapklare brokjes, ben jij nou mal, de brokjes die jij ons voorzet zijn om te smullen...heerlijk leesvoer.
    Wat zullen de mensen smullen vanje stuk er volgen er vast veel meer.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marion, bedankt voor je tip, ik heb al leuke informatie van de site afgehaald!! Wanneer ga jij er naar toe? Ik wens je in ieder geval hele fijne dagen, de laptop gaat denk ik mee en als het daar lukt om te internetten en ik heb interessante tips, dan laat ik het weten!!

    Heel veel plezier!!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meid wat ontzettend leuk. Je moet gewoon ergens beginnen en het lijkt erop dat je dat prima af gaat! Trouwens mooi dat groen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...