vrijdag 11 februari 2011

Sleutelverhaal

Grappig....de afgelopen dagen veel te maken gehad met sleutels. Vermiste sleutels, verkeerde sleutels en sleutels die weg waren zonder dat iemand het wist.
Het begon (voor mij) op een donderdag na het werk. We gingen met 4 collega's tegelijk weg. De laatste sloot het fietsenhok af en gaf de sleutels aan mij. Zonder er verder bij na te denken stak ik de sleutels in mijn jaszak. Ik had een heel vaag gevoel dat iets niet klopte, maar besteedde er geen aandacht aan. Een half uur later was duidelijk dat ik beter had moeten reageren op mijn 'vage gevoel'. Toen belde een collega om te vragen of ik misschien haar sleutels had. Meteen viel mijn muntje. Ik had dus een geluid gehoord op het moment dat ik haar sleutels in mijn jaszak stopte. Het rammelde iets te hard. Dat kwam natuurlijk omdat mijn eigen sleutels OOK in mijn zak zaten.  Mijn collega was erg opgelucht, want zij was bang dat de sleutels op de poort van het fietsenhok waren blijven zitten. Voor haar was het de tweede keer in 1 week dat ze haar sleutels niet had. Een paar dagen eerder had zij de sleutels, zonder er zich van bewust te zijn, in een la op het werk gelegd.

Maandagochtend was ik ineens de sleutel van de poort kwijt. Hij lag niet op de gebruikelijke plek. Overal gezocht. Laatjes omgespit, in jaszakken gezocht en zelfs gekeken of hij niet op de poort was blijven zitten. Niks. Gelukkig heb ik aan mijn eigen sleutelbos ook een poortsleutel. Ik zag het al voor me, dat we met de fietsen van de kids door keuken en huiskamer moesten zodat ze naar school konden. Dan had oudste zoon pech gehad, want meestal gaat hij met de scooter naar het station. 's Avonds bleek dat manlief de sleutels de vorige avond per ongeluk in zijn zak had laten zitten.

Komen we bij vandaag. Ik was niks kwijt. Eigenlijk was niemand (nog) sleutels kwijt. Totdat de telefoon ging en mijn man belde dat hij per ongeluk de sleutels van de tweede auto mee had genomen. Nou ja, daar hebben we gelukkig ook reservesleutels van.
Al met al toch 4 sleutelverhalen. Zat het in de lucht?????????

2 opmerkingen:

  1. en dan vraag ik me altijd af: zal daar dan nog een verborgen boodschap in zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nee, dat heb ik niet. Bij mij is het meer: Het is, zoals het is. Maar ik ben wel nieuwsgierig of meer mensen iets met sleutels hadden, de afgelopen dagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...